• 1403/02/18 - 09:54
  • - تعداد بازدید: 296
  • - تعداد بازدیدکننده: 280
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

برگزاری کارگروه جهادآبرسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

کارگروه جهادآبرسانی آبفای خراسان شمالی با حضور سردار حسن زاده فرمانده محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، سرهنگ بابا میر معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، دکتر رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مهندس عطایی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در محل استانداری خراسان شمالی با هدف تسریع در روند اجرای پروژه جهاد آبرسانی در روستاهای خراسان شمالی برگزار شد. مهندس عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: قرارداد طرح جهادآبرسانی، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۰۷ روستا با جمعیت ۷۶ هزار نفر منعقد شده است.

کارگروه جهادآبرسانی آبفای خراسان شمالی با حضور سردار حسن زاده فرمانده محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، سرهنگ بابا میر معاون مهندسی نیروی زمینی سپاه، دکتر رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مهندس عطایی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در محل استانداری خراسان شمالی با هدف تسریع در روند اجرای پروژه جهاد آبرسانی در روستاهای خراسان شمالی برگزار شد.

رمضانی مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستای کهنه جلگه به اتمام رسیده است گفت: با اقدامات انجام شده مجتمع کهنه جلگه آماده بهره برداری است و امید می‌رود مردم این مجتمع در آینده نزدیک از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند.

مهندس عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی عنوان کرد: قرارداد طرح جهادآبرسانی، بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۱۰۷ روستا با جمعیت ۷۶ هزار نفر منعقد شده است. با اتمام این پروژه و استفاده از توان سایر پیمانکاران مجموع روستاهای تحت پوشش محرومیت زدایی، به ۱۶۴ روستا با جمعیت ۹۰ هزار نفر می‌رسد.

مهندس عطایی افزود: این پروژه در چندین محور فعال و در حال حاضر مجتمع کهنه جلگه به مرحله بهره برداری رسیده است.

  حفر چندین چاه پرآب در مسیر روستاهای کهنه جلگه، کاریز و پرسه سو و تزریق آن به سیستم، از پیشنهادات مدیرعامل آبفای استان جهت پیشگیری از کم آبی در دوران پیک مصرف در این مناطق بود که در این کارگروه به آن اشاره شد.

سردار حسن زاده فرمانده محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه نیز در این جلسه گفت: طرح جهادآبرسانی، حرکتی بزرگ در راستای آبرسانی به روستاهای محروم از تاسیسات آبی است و در صورت اتمام، گام مثبتی در مسیر محرومیت زدایی برداشته خواهد شد.

سردار حسن زاده عنوان کرد: علیرغم نتایج قابل توجه و اقدامات بسیاری که برای اجرای این طرح انجام شده، اما عدم تزریق به موقع اعتبارات، باعث کندی آن شده و این موضوع مستلزم برنامه ریزی‌های مناسب جهت تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: با تامین اعتبار تلاش می‌کنیم آبرسانی بصورت روستا به روستا انجام و طرح از حالت پراکندگی خارج شود.

دکتر رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم انجام پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت در دستور کار است، گفت: تمام سعی و تلاش پیمانکاران و ناظران پروژه‌های عمرانی باید معطوف به  اجرای پروژه‌های ناتمام و بهره برداری از آن‌ها باشد.

در پایان این جلسه در مورد انعقاد قرارداد جدید برای تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ روستای دیگر استان تحت عنوان جهاد آبرسانی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 279
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

مشترکین خانگی شهری
مشترکین خانگی شهری

0

مشترکین غیرخانگی شهری
مشترکین غیرخانگی شهری

0

مشترکین خانگی روستایی
مشترکین خانگی روستایی

0

مشترکین غیر خانگی روستایی
مشترکین غیر خانگی روستایی

0