• 1402/05/10 - 11:58
  • - تعداد بازدید: 127
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
همایش حکمرانی موثر در حوزه آب و فاضلاب در شرکت آبفای خراسان شمالی برگزار شد

همایش حکمرانی موثر در حوزه آب و فاضلاب در شرکت آبفای خراسان شمالی برگزار شد

نشست هم اندیشی «نقش مراکز آموزشی و پژوهشی استان در پیاده سازی راهبردهای حکمرانی موثر و پایدار در حوزه آب و فاضلاب» با حضور مدیرکل دفتر تحقیقات و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفای کشور، معاون امور عمرانی استاندار، رییس دانشگاه بجنورد، مدیرکل امورعشایر، رییس پارک علم و فناوری، نماینده سازمان بسیج مهندسی، نمایندگان شرکت های دانش بنیان در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، این نشست سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به کلمه نوظهر حکمرانی آب گفت: حکمرانی آب همان رفتار کنترل کننده ای است که از طریق اقدامات مدیریتی ویا با وضع مقررات آب در طیف وسیعی از سیستمهای سیاسی، اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و اداری به کار گرفته می شود و نهایتا منجر به تنظیم تخصیص و بهبود شرایط بهره برداری از آب می گردد.
وی با بیان اینکه توسعهٔ پایدار، فرآیندی است که آینده‌ای مطلوب را برای جوامع بشری متصور می‌شود که در آن شرایط زندگی و استفاده از منابع، بدون آسیب رساندن به یکپارچگی و ثبات نظام‌های حیاتی، نیازهای انسان را برطرف می‌سازد، گفت: رابطه تنگاتنگی بین حکمرانی موثر و توسعه پایدار می باشد، بنابراین ما باید مصارف منابع آبی را به نوعی مدیریت کنیم که به ذخایر برای آیندگان لطمه ای وارد نکنیم.
سیاحی ستفاده از ظرفیت آبهای دریاها، استفاده از سیستم بازچرخانی آب خاکستری و نمک زدایی را سه روش برای برون رفت از مشکلات حوزه آب در کشور دانست.
در ادامه ی این نشست، تفاهم نامه همکاری چهارجانبه فی مابین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آب و فاضلاب استان، دانشگاه بجنورد و پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی منعقد شد.

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 82
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

مشترکین خانگی شهری
مشترکین خانگی شهری

0

مشترکین غیرخانگی شهری
مشترکین غیرخانگی شهری

0

مشترکین خانگی روستایی
مشترکین خانگی روستایی

0

مشترکین غیر خانگی روستایی
مشترکین غیر خانگی روستایی

0