• 1402/04/25 - 11:08
  • - تعداد بازدید: 118
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree
نشست شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع مدیریت مصرف آب

نشست شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع مدیریت مصرف آب

این نشست، در روز شنبه 24 تیرماه 1402، در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان برگزار شد و حاضرین پیرامون فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب اظهار نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، در این نشست اعلام شد که 20سال است که سطح آب های زیر زمینی در استان در حال کاهش است. در این جلسه همچنین مطرح شد تغییر اقلیم، برداشت بی رویه از چاه ها، برداشت غیر مجاز از شبکه و ... و عدم استفاده از تکنولوزی های جدید آبیاری از مهم  ترین مشکلات حوزه آب در خراسان شمالی است.

استاندار خراسان شمالی در این نشست در سخنان کوتاهی گفت: وقتی می گوییم جنگ آینده جنگ بر سر آب است، یعنی می خواهیم اوج اهمیت آب را نشان دهیم.

وی افزود: استفاده از آب با کیفیت شرب برای کشاورزی و دامداری پذیرفتنی نیست و باید با اقدامات تشویقی و تنبیهی آب شرب را به همه هموطنان برسانیم.

استاندار، روابط عمومی دستگاه های اجرایی، صدا وسیما  و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در فرهنگ سازی برای صرفه جویی مصرف آب و ترویج فرهنگ سازی استفاده صحیح و بهینه از آب دارای مسئولیت و ماموریت دانست.

محمدرضا حسین نژاد اصلاح سیستم های آبیاری زراعی در کنار اعمال مشوق های مصرف بهینه و فرهنگ سازی را مهم دانست و گفت اگر کشاورزان اهمیت موضوع را متوجه شوند، خود به اصلاح سیستم های آبیاری سنتی خواهند پرداخت  و لذا باید روشنگری کرد.

امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اسراف حرام است، گفت:  استفاده ناصحیح از هرچیزی از جمله آب، اسراف و حرام است، اگر کمبود آب هم نباشد باز اسراف حرام شرعیست چه برسد به شرایط امروز که کمبود آب شرب بسیاری را آزار می دهد.

حجت الاسلام نوری با تاکید بر کمبود آب و بحران آب، خواستار مشخص شدن سهم آب شرب،سهم آب کشاورزی،دامداری،صنعت  و....شد و گفت کمبود آب باعث معضلات اجتماعی عدیده در استان و عدم گذشت و عفو مراجعین به دادگستری با موضوع دعاوی آب می شود.

وی در ادامه از پیگیری های استاندار خراسان شمالی در پیگیری انعقاد قرار داد  انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی  تقدیر کرد و گفت انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی بخشی از مشکلات آب استان را حل خواهد کرد.

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آبفای استان نیز در این جلسه به وضعیت منابع آبی استان پرداخت و به تلاش ویژه کارکنان این شرکت بر تامین آب شرب در سطح روستاها و شهرهای استان اشاره نمود و از دستگاه های اجرایی جهت همکاری در بحث فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب دعوت نمود.

  • گروه خبری : جلسات
  • کد خبر : 72
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

گفتگوی آنلاین