• 1403/02/11 - 13:37
  • - تعداد بازدید: 272
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

اتمام پروژه های آبرسانی شهرستان شیروان 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

در دیداری که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با فرماندار شهرستان شیروان داشت، روند اجرای پروژه های آبرسانی و مسائل مربوط به اعتبارات آب شرب این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار مهندس رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گزارشی از وضعیت آب شرب در شهرها و روستاها، پروژه‌ های در حال اجرا و برنامه‌ های آتی این شرکت در شهرستان شیروان را ارائه نمود.

عطایی گفت: در شهرستان شیروان سالانه بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آب از منابع آبی این شهرستان استحصال و در مخازنی با حجم ۳۲ هزار مترمکعب ذخیره سازی می‌ شود و پس از گندزدایی از طریق ۱۳۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه  توزیع در دسترس مشترکان قرار می‌ گیرد.

عطایی در ادامه با اشاره به   پروژه‌ های در حال اجرای این شهرستان  عنوان کرد: در حال حاضر برای اتمام پروژه‌ های ناتمام این شهرستان، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص کمبود آب سد بارزو گفت: مقدار قابل توجهی از آب شرب شهر شیروان از سد بارزو تامین می‌ شود که متاسفانه به علت خشکسالی ها، آب پشت سد به شدت کاهش یافته و جهت عبور از تابستان و پیک مصرف، ضروری است حجم موجود آب سد و آورد رودخانه برای تامین آب شرب شهر شیروان و روستاها حفظ گردد.

عطایی در قسمتی دیگر از صحبت‌ های خود اظهار داشت: اولین گام شرکت در سال ۱۴۰۳ اتمام پروژه‌ های نیمه تمام است و در تعریف پروژه‌ های جدید نیز اولویت با شهرها و روستاهایی است که مشکلات بیشتری دارند.

دولت اسماعیل زاده فرماندار شهرستان شیروان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر بابت اقدامات بسیار خوب شرکت آبفا در رابطه با پروژه‌ های آبرسانی این شهرستان، افزود: در حال حاضر در این شهرستان به هر سمت و سویی نظر می‌ کنید پروژه‌ های آبرسانی در حال اجرا را به وضوح مشاهده می‌ کنید و این نشان دهندهٔ عزم راسخ شرکت آبفا برای رفع مشکلات مردم و خدمات رسانی مطلوب به آن‌ ها است.

اسماعیل زاده افزود: در سال ۱۴۰۲   ما بیشترین اعتبار را به مقوله آبرسانی اختصاص دادیم و در سال جدید نیز با توجه به نیاز آبی که در شهرها و روستاها مشاهده می‌ شود سعی خواهیم کرد همچون گذشته اعتبارات بیشتری به موضوع آبرسانی اختصاص دهیم.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر شهرستان شیروان دارای ۵ شهر و ۱۳۴ روستا در مجموع، ۶۶ هزار مشترک آب دارد.

  • گروه خبری : عمومی,آب
  • کد خبر : 282
عکاس
اکرم دانش طلب
خبرنگار

اکرم دانش طلب

گفتگوی آنلاین