• 1401/02/05 - 17:32
  • - تعداد بازدید: 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
ابلاغ تعرفه های جدید آب؛ مشترکین با رعایت الگوی مصرف، مشمول افزایش تعرفه آب بها نخواهند شد

ابلاغ تعرفه های جدید آب؛ مشترکین با رعایت الگوی مصرف، مشمول افزایش تعرفه آب بها نخواهند شد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، محمدرضا شیردل معاون خدمات مشترکین و درآمد این شرکت از عدم افزایش تعرفه آب شرب با شرط رعایت الگوی مصرف خبر داد و گفت: هیات وزیران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تعرفه آب را در سال ۱۴۰۱ ابلاغ نمود و این تعرفه از سال ۱۴۰۱ بر روی قبوض آب بهای مشترکین اعمال می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، محمدرضا شیردل معاون خدمات مشترکین و درآمد این شرکت از عدم افزایش تعرفه آب شرب با شرط رعایت الگوی مصرف خبر داد و گفت: هیات وزیران در تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تعرفه آب را در سال ۱۴۰۱ ابلاغ   نمود و این تعرفه از سال ۱۴۰۱ بر روی قبوض آب بهای مشترکین اعمال می‌شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد از مشترکین آب و فاضلاب استان خانگی هستند و ۵۵ درصد از مشترکین خانگی زیر الگوی مصرف قرار داشته یعنی مصرفی بین صفر تا ۱۵ مترمکعب در ماه و به عبارت دیگر ۵۰۰ لیتر در هر روز را دارند.

شیردل با تاکید بر اینکه تعرفه آب این مشترکین خانگی در صورت رعایت الگو، افزایشی نخواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه الگوی مصرف در خراسان شمالی، برای هر خانوار ۱۵ مترمکعب در ماه تعیین شده است، در صورتی که مشترکین عزیز الگوی مصرف را رعایت نمایند مشمول افزایش تعرفه آب بها نخواهند شد.

وی خاطرنشان کرد که صورتحساب مشترکین با مصارف خارج از الگوی مصرف با مبالغ بسیار بالا محاسبه و صادر می‌شود و هدف از افزایش تعرفه برای مشترکین پرمصرف را جلوگیری از مصرف بی‌رویه و حفظ منابع آبی موجود اعلام نمود.

وی همچنین اظهار داشت: مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و بین صفر تا پنج مترمکعب در هر ماه مصرف می‌ کنند، آب بهای آنان رایگان بوده و صورتحسابی برایشان صادر نمی‌ شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به در پیش بودن روز‌ های گرم سال و کمبود منابع آبی، بر لزوم مدیریت مصرف آب تأکید کرد و از مشترکین استان خواست تا از آب شرب برای مصارف غیر شرب مانند آبیاری صیفی جات، سبزیجات و شرب دام استفاده نکنند و در صورت مشاهده هرگونه هدر رفت و مصارف غیرمجاز، آن را به همکاران شرکت آبفای استان با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی منعکس نمایند

  • گروه خبری : عمومی
  • کد خبر : 373
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

گفتگوی آنلاین