• 1402/06/29 - 18:35
  • - تعداد بازدید: 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /appsettingFree
پخش زنده پیشرفت طرح آبرسانی از پلنگ دره به بجنورد از شبکه خبر دو سیما

پخش زنده پیشرفت طرح آبرسانی از پلنگ دره به بجنورد از شبکه خبر دو سیما

انتقال آب از منطقه پلنگ دره به بجنورد یکی از طرح‌های در حال اجرای استان است که با تکمیل آن، مردم مرکز استان به آب پایدار، دسترسی بهتری خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، در حاشیه این برنامه مدیر عامل این شرکت در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای استان گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز 7 حلقه چاه، اجرای 28 کیلومتر خط انتقال، احداث 2 باب ایستگاه پمپاژو یک باب مخزن 2 هزار متر مکعبی تعادلی و یک مخزن 10 هزار متر مکعبی ذخیره آب می باشد که این اقدامات طبق زمانبندی صورت گرفته در دو مرحله انجام می شود.

 وی افزود: درمرحله اول سه حلقه چاه با 5/ 8  کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ ومخزن 2 هزار متر مکعبی تعادلی به مدار آب شهر بجنورد اضافه شده و در مرحله دوم نیز چهار حلقه چاه، یک باب ایستگاه پمپاژ، 5/13 کیلومتر خط انتقال، مخزن10 هزار متر مکعبی ذخیره و 6/6 کیلومتر خط انتقال،  به بهره برداری خواهد رسید و حجم کل آب استحصالی این طرح هم ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است.

به گفته وی در این طرح، ابتدا سه حلقه چاه از کمربند شمالی شهر بجنورد تا بهمن ماه امسال وصل میشود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه اضافه کرد: سپس چهار حلقه چاه با ظرفیت ۱۳۰ لیتر آب بر ثانیه سال تا شهریور سال آینده اجرا خواهد شد و در نهایت، انتهای خط به مخزن گلستان شهر و چاه‌های اهکی متصل می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به اینکه برای بهره برداری از مرحله اول طرح ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: از محل اعتبارات تنش آبی، تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، این طرح به اتمام برسد.

  • گروه خبری : مصاحبه
  • کد خبر : 119
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

گفتگوی آنلاین